уторак, 16.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:44

Србија од Русије очекује повољније кредите за железницу

четвртак, 21.02.2019. у 16:21
(Фото З. Анастасијевић)

Београд очекује да ће у преговорима с Москвом постићи повољније финансијске услове у оквиру новог руског кредита за реализацију три нова пројекта на српској железници, вредна 230 милиона евра, најављује Миодраг Поледица, државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Директори железничких предузећа и Србије и Русије су, како подсећа, нови Уговор за пројектовање и извођење радова на изградњи железничке инфраструктуре Србије, у вредности 230 милиона евра, потписали 17. јануара 2019., приликом посете председника Владимира Путина Србији.

„За нови кредит ће се тек водити преговори око финансијских услова, па очекујемо да ћемо постићи повољније услове у оквиру новог руског кредита”, навео је Поледица у разговору за Магазин Бизнис.

Према његовим речима, први од три пројекта који ће се финансирати из новог руског кредита односи се на радове на изградњи електротехничке инфраструктуре на деоници Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 40,4 километара.

Други пројекат је изградња Јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Србији, а трећи је израда пројектно-техничке документације за реконструкцију и модернизацију пруге Ваљево - Врбница- државна граница, каже Поледица.

Од укупних средстава, 127 милиона евра ће ићи на пројекат диспечерског центра, којим је, како истиче, предвиђена и функција управљања саобраћаја и на брзој прузи Београд - Суботица - државна граница - Будимпешта.

„Србија ће добити центар којим ће обезбедити анализу, планирање, управљање и контролу саобраћајног процеса у онлајн режиму. То ће обезбедити доношење правовремених и превентивних одлука за управљањем саобраћајем.... на овај начин се значајно унапређује безбедност у железничком саобраћају и усклађује железнички сиситем у Републици Србији са системима у Европској унији”, додаје државни секретар.

Образлажући стратешко опредељење Владе за улагање у железнички саобраћај, Поледица напомиње да је мрежа железничких пруга „Инфраструктура железнице Србије” стара више од једног века, и да је више од 55 одсто свих пруга изграђено у 19. веку.

„Просечна старост колосека је око 43 године, електротехничких постројења између 30 и 40 година, а значајно се повећава и дужина пруга на којима је смањена највећа допуштена брзина возова”, каже он.

Очекује да ће резултат напора које Република улаже у опоравак железничког система услоро постати значајно видљиви кроз пораст броја превезених путника и повећање обима превоза робе.

„Примера ради, изградња и електрификација другог колосека пруге Панчевачки мост-Панчево и набавка дизел-моторних возова, утицала је на повећање обима саобраћаја и броја путника. У односу на 2011. годину повећан је број путника за око 48 одсто. Сервис 'БГ Воз' је такође продужен до станице Овча”, констатовао је Поледица.

Каже да је „Инфраструктура железнице Србије” прошле године реконструисала око 270 километара регионалних пруга, а у плану је реконструкција на још око 300 километара у току ове године.

„Радови које 'Инфраструктура железнице Србије' а.д. реализује на текућем одржавању регионалних пруга у Србији по обиму су већи него што је укупно урађено за последњих 30 година на српским пругама”, закључио је Поледица, преноси Танјуг.


Коментари7
f29a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vožd
A kada će smena direktora Infrastrukture železnice Srbije Miroljuba Jevtića ? Toliko nesteća i akcidenata na prugama unazad godinu dana da je to neprihvatljivo. Počeli su da ugrožavaju građane u svojim kućama !
Jovana
Sta bi sa novim vagonima i prugama za duze trase, recimo za put prema crnogorskom primorju. Tom trasom nam vozovi idu prosecnom brzinom 30-40 km pa se do Bara, nekih 550 km putuje i po 17 sati. Pre bi se stiglo kocijom. A, nije mali broj putnika koji ide tim trasom, a o starosti i izgledu putnickih vagona da ne pricamo. Jedino se mogu uporediti sa Indijskom zeleznicom.
Gastarbajter
Molim vas, ne vredjajte Indijske zeleznice.
Препоручујем 8
Pancevac
Svaki dinar kredita ima pokrice,kredit nije dat blanko vec se placalo sukcesivno za ono sto se radilo i gradilo, Pruga Beograd-Pancevo ,dva koloseka ukinut putnicki saobracaj odmah po izgradnji. BG voz do Ovce,znaci Beograd,ne Srbija,redukovan do daljnjeg.. Ima li neko dugorocni plan ili se radi navrat-nanos. Sada sredjuju kolose na Pancevackom mostu a to isto se radilo pre par godina..luda kuca?
Boja
Не треба нам опис српских железница,то сви знају колико је стара железница. Питање за грађане је како је потрошено 800 милиона евра руског кредита? То нам објасните,ставку по ставку! Иначе иду избори....?!
Боривоје Банковић
Једноставно. Дошли људи, истоварили прагове, истоварили шине и кренули да раде. И заменили комплетну пругу од Београда до Ваљева од половине јула до половине новембра, па тако још пет деоница на разним пругама. Купили смо и 27 возова. Истина, могли смо да их направимо у "Гоши" и "Фабрици вагона" у Краљеву, али су обе фабрике продате мешетарима и отишле у стечај. Исто као што држава не гради своје пруге и путеве, већ то раде приватници, махом странци. А све то јер је у неолибералном капиталистичком моделу највећа јерес да се држава меша у свој посао.
Препоручујем 5
Petar
Ako vas interesuje kako je potrosen kredit, sve je objasnjeno na sajtu ministarstva saobracaja. Izbori ? Lepo sam se nasmejao !
Препоручујем 8

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Друштво

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља