недеља, 25.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:44

Скретничари одговорности

Аутор: Тома Тодоровићпонедељак, 18.02.2019. у 11:58
(Фото: Анђелко Васиљевић)

Ову зиму Нишу и околини обележила су бројна збивања на железници. Најпре је на прузи Београд - Ниш - Ристовац, код Доњег Међурова, путнички воз ударио у аутобус. Живот је изгубило седам особа, а тридесетак их је повређено. Потом се догодило да у три наврата из колосека деонице пруге од нишке станице „Црвени крст” до Сврљига исклизну вагони са отровним и опасним хемијским материјама.

У случају несреће у „Железници” су објаснили да је много таквих прелаза и да је одговорност и због мањих, али и овог трагичног, удеса на возачима путничких аутомобила, аутобуса и камиона. Наравно, и да је у плану да се на другачији начин регулише безбедност на прелазима, али и да за то треба времена. Када су се, међутим, мештани нишких села у долини Јужне Мораве побунили, у Же„лезници” су очас посла поставили све што је требало. И сада је на пружном прелазу код Међурова аутоматска рампа. И фукционише. И доказ је да се све може урадити, а не само објашњавати из службених канцеларија и с тек повременим изласцима на терен, а можда и без тога.

Између нишког „Црвеног крста” и Сврљига исклизнули се, али и превртали су се вагони с отровним тенчним амонијаком а потом и с опасном фосфорном киселином. Срећом, у овим незгодама није било страдалих, али опасности јесте. И то много. После прве, становници Јасеновика због претакања амонијака били су евакуисани, а након друге незгоде, прошле среде у подне, руководиоци Же„лезнице” рекли су да ће се до 15. марта саобраћај одвијати уз строге контроле и дежурства железничких радника и чуваре пуге, али и уз драстично ограничење брзине. И, посебно, да не треба бринути јер потом следи реконструкција пруге.

А онда се, само 12 сати после тог „објашњења”, у ноћи између среде и четвртка догодила и трећа незгода. Опет исклизнуће пуних вагона с опасним материјама. Ни у једном од ова три случаја није речено ко је одговоран за незгоде. Зато је трећа незгода, која је буквално превршила сваку меру, изнудила једино могуће и жустро реаговање из врха власти.

Изгледа да су ћутање одговорних довели до тога да, што би рекао наш народ, „прекипи” министарки за саобраћај, инфраструктуру и грађевинарство, која је експресно стигла на месго незгоде и наредила прекид саобраћаја и затварање пруге. Тога дана, у четвртак у раним поподневним сатима, Зорана Михајловић рекла је „да су једно документа и правилници иза којих се сви заклањају, а сасвим друго живот и реалност који говоре да се овде нешто дешава и да овде нешто не ваља”.

Рекла је и „да ће зато бити утврђена одговорност” и да су мештани, новинари и она, министарка, недељама постављали иста питања „Железницама” и нико није био задовољан одговорима. „И поред двадесетак директора”, рекла је, „на крају ја морам да дођем и да издајем налог да се пруга затвара.” Нагласила је да више неће дозволити пребацивања одговорности, да нема више прича о наводно изолованим случајевима исклизнућа вагона, јер је очигледан проблем с оператерима... Мораће да се утврди одговорност и ако у наредних 15 дана реконструкције не буде почела, рекла је Зорана Михајловић, биће смењивања директора.

Није ово никакав хвалоспев политичарки, али, чињеница је, министарка је погодила у циљ. Рекла је оно што се чека још од првог инцидента и да је то у ствари оно што једино може да задовољи узнемирене и угрожене мештане Јасеновика и осталих у околини Ниша. Да се само истином може променити и катастрофално стање на прузи Ниш - Зајечар-Прахово и да се утврди одговорност и пронађу кривци.

Као и да се ништа више неће гурати под тепих и да више неће бити веровања на реч. Али, и то треба рећи, она је преузела одговорност да рашчисти нерашчишћено и да не сме да заборави оно што је рекла.


Коментари6
e0014
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stamenko
Za rad u Drzavnim institucijama biraju se "aktivni" politicari. Struka i sposobnost za obavljanje posla, skoro da se ne uzima u obzir. Od resornog Ministra ce ocekuje da smenjuje nesposobne. E, ali sad se umesa politika. Mininistar-ka nije iz iste partije onog koji je te Direktore postavio. Od ovakvih problema pate sve nerazvijene Drzave.
Zoran
"Није ово никакав хвалоспев политичарки, али, чињеница је, министарка је погодила у циљ."__________Samo to, pogodila u cilj? Ja bih da joj se da orden sto se sve ovo izdesavalu u vreme njene odgovornosti, a ona nije pooklekla.
Slobodan
To što se dešava sa železnicom je odraz u ogledalu stanja u čitavom društvu i zemlji i ne treba se posmatrati kao zaseban problem i čudno je da se ljudi i mediji isčuđuju oko toga. Realno, već duži niz godina vlada javašluk koji se u konkretnom slučaju trenutno vidi. Institucije su nezainteresovane, nema ko da razmišlja o tome a i oni koji su za to zaduženi ili su nezainteresovani ili neznaju ili i jedno i drugo. Kada se na to doda da je i novca sve manje iz godine u godinu, logično je da problemi samo isplivavaju. Putevi su takođe u lošem stanju i kada se krpe ili prave novi, vlada neznanje i nezainteresovanos tako da to malo novca što se potroši i jedva sakupi, uradi se tako da se sve raspadne za kratko vreme. Ima mnogo primera, da ne nabrajamo... Pojedinačno i kolektivno tako funkcionišemo, tako gradimo i državu.
Риболовац
Какво је стање пруге кроз Сићевачку клисуру? О томе нико нити пише нити извештава, као да је преко света. Нека неко услика прагове те пруге и објавите, па нека неко демантује онда да је све у најбољем реду.
goran.s
Vec godinama se vrti jedna ista ekipa direktora koji vec je svima jasno ne rade i ne znaju nista. Odavno je sa najviseg vrha receno da trenutno nemaju bolje. Pa pobogu , dovedite jednog nemca ili svajcarca. Ne moze on jedan da kosta vise nego sto njih dvadeset mogu da upropaste.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља