уторак, 26.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:03

Почиње изградња ауто-пута Чачак–Пожега

Ово је једна од најкомпликованијих деоница на Коридору 11, јер трећину трасе од 30,9 километара чине тунели и мостови
Аутор: Маријана Авакумовићсреда, 13.02.2019. у 13:15
Тунел на деоници Љиг-Прељина (Фото А. Васиљевић)

Припремни радови и радови на изградњи ауто-пута од Чачка до Пожеге на Коридору 11 почеће чим се стекну услови, почетком грађевинске сезоне и то на тунелима „Муњино брдо” и „Лаз”, кажу за „Политику” у Министарству грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре.

– Завршавају се пројекти за прву фазу изградње и то за тунеле „Муњино брдо” и „Лаз”, на којима ће ускоро отпочети извођење радова, као и изградња кампова за смештај људи, опреме и материјала. „Путеви Србије“ спроводе убрзано процедуру експропријације, која је у току и пратиће предвиђену динамику изградње – додају у министарству.

Миливоје Доловић, председник општине Лучани, изјавио је пре неколико дана да су кинески извођачи радова посетили општину због подизања кампова у којима ће боравити њихови радници у наредне три године. Како преноси Танјуг договорили су се да поднесу захтев за добијање привремене дозволе за изградњу три кампа у Крстачком пољу, Марковици и Ртарима.

Министарство подсећа да је за изградњу ове деонице потписан комерцијални уговор са извођачем, кинеском компанијом „Чајна комјуникејшн констракшн“ у новембру 2017. године. Ова компанија гради и деоницу Коридора 11 између Сурчина и Обреновца која треба да буде завршена крајем ове године, а њена кћерка фирма ЦРБЦ је саградила Пупинов мост у Београду.

Уговорена цена за ауто-пут Чачак–Пожега је 450 милиона евра, а уговор се односи на пројектовање и извођење радова и испоруку опреме, материјала и делова, са роком за израду пројектне документације од шест месеци и за извођење радова 36 месеци.

– У току су преговори са кинеском Ексим банком, ради усаглашавања услова из уговора о зајму и очекујемо да ће у кратком року уговор о зајму бити усаглашен, одобрен и потписан. Министарство је у буџету обезбедило банкарску гаранцију за овај кредит – наводе у министарству.

 Деоница између Чачка и Пожеге дуга је 30,9 километара и најтежа је за градњу на Коридору 11 јер пролази кроз тежак географски терен. Због тога ће морати да се изграде бројни тунели и мостови, који чине скоро трећину трасе.

На Коридору 11, који треба да повеже Београд са Црном Гором, за сада се користи само 40 километара између Љига и Чачка. Упркос обећањима да ће од 30. априла 2017. грађани раздаљину између Београда и Златибора прелазити за сат и по – то још увек није могуће.

Кинеска компанија „Шандонг хај спид” и домаћи „Енергопројект” практично су завршили педесетак километара ауто-пута између Обреновца и Уба и између Лајковца и Љига, премда су прилично каснили јер им је првобитни рок био пре годину и по дана.

– Деоница Обреновац–Уб дужине 26,2 километра комплетно је асфалтирана, а радови су у завршној фази и на деоници Лајковац–Љиг, која је практично завршена, изузев опремања тунела где се изводе радови – прецизирају у министарству.

Али, те деонице не могу да буду пуштене у саобраћај док не буде завршено 12,5 километара ауто-пута између Уба и Лајковца. Ову деоницу су саградиле домаће компаније пре четири године, али је у међувремену попуцао асфалт, иако није коришћен. Сада је „Шандонг” и „Енергопројект” поправљају и процењује се да ће на крају коштати више од 80 милиона евра. Од њеног завршетка практично зависи пуштање у саобраћај ауто-пута од Обреновца до Љига. Раније је било најава да би то могло да се очекује на пролеће или почетком лета. Од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре нисмо добили конкретан одговор када ће се то догодити, односно када ће се стећи услови да читав ауто-пут, од 103 километра између Обреновца и Чачка, буде коришћен за саобраћај.


Коментари19
ce62c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Predrag
Gradimo autoputeve pre svega što drugima trebaju a ne za malo i za naše potrebe. Za Crnugoru i Albaniju da se lakše dočepaju evrope. Možda nisma obavešten al Kome treba autoput za Albaniju?
Sinisa Stojcic
Dragane@ Drzava, postoje neki proritetu iznad liberalno-kapitalistickih interesnih sfera. Postoje ljudi
đorđe
Koliko je realno para potršeno na gradnju tih puteva ,a koliko je u papirima "utrošeno"???
Патриота
Да граде кроз Црну Гору рекли би да је то "НАЈТЕЖЕ ГРАДИЛИШТЕ У ЕВРОПИ А МОЖДА И СВЕТУ", али полако, за 7 година када пусте ову деоницу до Пожеге (7 јер бар 3-4 године се мора каснити) и почну даље од Пожеге градити има времена за такве коментаре!!!
Sinisa Stojcic
A da li moze jedanput za svagda da se na tom magistralnom putu Djerdapska magistrala sanira opasnost od odrona. Gospodine Drasko u Srbiji se grade ili planiraju da ih grade, a u tim malim gradicima nema bezbednih puteva. Svi smo jednaki zar ne? I regionalni razvoj treba da bude uskladjen
dragan
Gradi se samo ono što je isplativo. Ko bi gradio a da stvara gubitke.
Препоручујем 4

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља