петак, 23.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 31.01.2019. у 22:00 Д. Алексић
ОБНОВА ПРУГЕ

Без возова за Нови Сад две-три године

Од сутра се укидају композиције од престонице ка северу Србије, Будимпешти и Бечу. – Превоз привремено укидају интензивнији радови, истичу у „Инфраструктури железница Србије”
Путнике му­чи то што се зва­нич­но не зна ко­ли­ко ду­го ће би­ти без ове по­вољ­не и од ауто­бу­са знат­но јеф­ти­ни­је и удоб­ни­је вр­сте пре­во­за (Фото Д. Жарковић)

Вест која се минулих недеља проносила међу путницима, да ће ускоро бити укинути возови између престонице и севера земље, ових дана постала је званична. За путнике није толики проблем што возови од Београда ка Новом Саду, Суботици, али и Бечу и Будимпешти од сутра неко време неће саобраћати због модернизације пруге. Њих више мучи то што се званично не зна колико дуго ће бити без ове повољне и од аутобуса знатно јефтиније и удобније врсте превоза.

У „Србија возу” су пре два дана издали само штуро саопштење да ће бити обустављен железнички саобраћај на прузи од Београда до Новог Сада. Али, нису назначили до када ће тачно трајати измене саобраћаја на овом врло рентабилном железничком потезу. У овом железничком предузећу јуче су нас упутили да одговоре на ову тему потражимо у другој железничкој компанији – „Инфраструктури железница Србије”. Али, ни у њој нису прецизно одговорили до када би могао да траје прекид путничког саобраћаја од Београда ка северу земље.

Ако би се закључак извлачио из одговора које смо добили у „Инфраструктури”, чини се да путници који су до сада ишли ка Новом Саду и Суботици на вожњу овом пругом неће моћи да рачунају бар у наредне две-три године. Јер градња вијадукта и тунела „Чортановци” почела је 11. августа 2017. и трајаће 52 месеца, обнова пруге Стара Пазова – Нови Сад кренула је 16. марта 2018. и трајаће 48 месеци. На деоници „Београд центар” – Стара Пазова градилиште је отворено новембра 2017, конкретнији радови су кренули  25. јула прошле године, како је крајем 2017. најављено сређивање ове деонице ће трајати 36 месеци.

Пошто је део овог зацртаног рока већ прошао, али најобимнији радови тек предстоје, јасно је зашто путници из престонице пут севера земље неће моћи нормално да путују у наредне две-три године.

– Досадашњи радови на деоници Стара Пазова – Нови Сад извођени су у условима функционисања железничког саобраћаја. Међутим, планирани интензивнији и свеобухватнији радови захтевали су обуставу железничког саобраћаја на овој деоници, како би се радови одвијали брзо и ефикасно – наводе у „Инфраструктури”.

До сада је на прузи Стара Пазова – Нови Сад дугој 44 километра положено првих десетак километара пруге за велике брзине. Када је реч о вијадукту и тунелима „Чортановци”, мајстори су ту готово на пола пута од окончања радова.

– То градилиште једно је од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе. Граде се две тунелске цеви, обе дужине по 1,1 километар, док ће вијадукт бити дуг 2,9 километара и носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара. До сада је завршено око 47 одсто ових радова – истичу у „Инфраструктури”.

Када је реч о деоници која је нарочито важна Београђанима јер утиче и на измене у саобраћању „БГ воза”, односно деоници „Београд центар” – Стара Пазова дугој 34,5 километара, у току је реконструкција левог колосека двоколосечне пруге од „Прокопа” до Земуна. Тренутно се уклања стара железничка инфраструктура на левом колосеку ове пруге.

Ако се може судити према одговорима надлежних, ипак постоји шанса да поједине деонице буду отваране за саобраћај и пре него што се заврше радови на целој траси од Београда до Новог Сада.

– Пратићемо динамику извођења радова на овим пројектима и, свакако уколико за то буду постојале могућности, поједине деонице у одређеним временским периодима биће отваране за саобраћај – најављују из „Инфраструктуре”.

Спремна пруга за теретни саобраћај

Комплетан теретни железнички саобраћај са пруге Стара Пазова – Нови Сад преусмерава се на помоћни превозни правац Панчево – Орловат – Римски шанчеви – Нови Сад.

„Инфраструктура” је у децембру завршила обнову 102,5 километара те алтернативне пруге.

Раде Кинези и Руси

Пругу Стара Пазова – Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци”, ради руска компанија РЖД „Интернешнл”, а пројекат се финансира из руског кредита.

Вредност уговорених радова на прузи Стара Пазова – Нови Сад је 247,9 милиона долара, а радови код Чортановаца су вредни 337,6 милиона долара.

Деоницу од „Београд центра” до Старе Пазове изводе кинеске компаније „Чајна рејлвејс интернешнал” и „Чајна комјуникејшнс констракшн”, а вредност тог пројекта је 350,1 милиона долара.

Коментари20
a7ef0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Коста Т. Савић
Поразно је чути да Србија једина у Европи нема железницу а оне су најефтинија врста масовног превоза на даљину. Овако се троше тоне безина, згађује атмосфера а станица Прокоп је све само није станца а ко зна колико је пута отварана!
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Где су две-три, ту су и три-четири... Нису блесави да нам кажу, па да буде као са Коридором 11: биће готов до краја године! (само не рекоше, које године?)
Милан
Јој где ми живимо... па ово нема нигде... Пре месец дана Кинези су пустили неку пругу дугачку преко 1000 км, а градили је годину дана... последњи део пруге од 37, 9 км у провинцији Фуђен направили су за 5 сати и 30 минута... Као да живимо у 19. веку. За те 3 године које планирају требало би да изграда 3000 км пруга, да споје све градове, вароши и села. Срамота
Kostadin
Novinar je postavio pravo pitanje. Kojiki je rok. Jedna ili dve godine. Možda tri godine. Kako to da izvođači nemaju ni približno realan podatak o trajanju radova i završetku radova. Možda je tačan rok završetka radova jedna decenija. Nikome nije palo na pamet da organizuje prevoz do Batajnice i nazad do NS i premosti deonicu radova. Zašto bi to radio. Pruga se pravi radi željezničara a ne radi putnika. Kome još trbaju putnici. Naravno ostaje još pitanje: da li će se smanjiti broj zaposlenih u željeznici zbog smanjenja poslova.
Železničar
Oće mi radnici kojih nas ima oko 10% da 95% čeka još jednu otpremninu, a administracija NIKO NIJE ZAINTERESOVAN. Upitaj se zašto.
zaprepascen
Evo zamisljam sta bi bilo da ovde u Austriji suspenduju saobracaj izmedju Beca i Linca na sest meseci a ne na duze. Izbila bi buna! Proslih godina su u Austriji renovirali zeleznicke stanice u svim vecin gradovima i popravljali pruge na vise vaznih deonica. Da li su putnici trpeli? Ni najmanje. Organizovana je zamena prevoza ali NIKADA ni jedna linija nije bila suspendovana. Cini mi se da ovo sto vlast radi poslednjih dana radi sve da bi jos vise ljudi isteralo da seta subotom. Prvo ukinu zeleznicku stanicu a sad i liniju. Necuveno!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља