недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:13

Иринеј: Мираша признају они који нису крштени нити су хришћани

Цариградски патријарх узео право на себе да решава питање које је решено пре 300 година, каже патријарх српски Иринеј
субота, 05.01.2019. у 22:10
Патријарх српски Иринеј (Фото Иван Милутиновић)

Црногорска црква се сама прогласила аутономном, прогласили су за митрополита једног рашчињеног свештеника, кога није рашчинила српска црква, него цариградска, рекао је патријарх српски Иринеј у интервјуу за „ТВ Храм”.

„Садашњи такозвани митрополит Мираш Дедеић био је клирик цариградске цркве у Риму, тамо је нешто забрљао, тако да су га они рашчинили, а ови га прихватили и прогласили за митрополита Црне Горе. Какав је он, такви су и они који су га проглашавали и прихватили за митрополита, дакле, нешто што се не може прихватити нити одобрити. На сву срећу и добро, њега признаје врло мали број народа с државном влашћу. Признају га они који нису ни крштени, који нису ни хришћани. Они га желе и проглашавају за митрополита. Народ то није прихватио”, рекао је Иринеј.

Он је додао да је од многих чуо да они који припадају цркви митрополита Мираша Дедеића иду код митрополита црногорско-приморског Српске православне цркве Амфилохија како би се крстили, венчали и причестили.

По питању раскола између украјинске и руске цркве, Иринеј истиче да се српска црква пре свега води канонским принципима и канонским поретком.

„Не навијамо ни за Цариград ни као црква српска, ни за Русију, него за канонски принцип и канонски поредак, а он је веома јасан. Украјинска црква је била у саставу руске Цркве, она је добила аутономију и она и данас постоји у Украјини. Та црква има преко 90 епархија, 90 епископа и највећи број становништва који је остао веран досадашњој традицији односа руске и украјинске цркве. Остале цркве свакако ће доћи до опредељења, односно до ставова који ће сигурно уследити након ових догађаја. Ствар је веома јасна, ту нема много размишљања, јер ако се искључи политика, онда је канонски моменат веома јасан”, рекао је патријарх.

То је, како каже, питање које је могло да се реши сабором представника цркава, који би заједнички размотрили питање стања цркве у Украјини.

„Међутим, није се пошло тим путем, већ је цариградски патријарх узео право на себе да то решава и да на свој начин решава питање које је решено пре 300 година. Прави разлози нису канонске природе, него политичке. Жеља једнога дела моћног света да се освајањем Украјине приближи Русији, како би имали бољи надзор на том земљом. На то питање наишао је и патријарх Цариградски, не консултујући никога, него вероватно у договору с неким другим силама овог света да то питање реши. Како видимо бар до сада, оно је решено на најкатастрофалнији начин. На начин где ће тај нови раскол у Украјини бити озакоњен и продужен”, рекао је патријарх, преноси Танјуг.

 


Коментари5
d6665
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Данило
Лепе поруке мира и хришћанске љубави на Бадњи дан.
Alen
Nije moguce da nijedan nije krsten ...
Др Милан Лекић
Питање Српске цркве решили су за сва времена, отац и син Стефан Немања и Свети Сава - пре тачно 800 година.
Др Милан Лекић
Томосом цариградске патријаршије, а на основу њега донетим указом краља Александра - Српска патријаршија је обновљена - а не уједињена, јер је два пута укидана због познатих историјских околности. "Српска православна црква у Црној Гори", њен назив у Берлинској Црној Гори, никада није добила томос о аутокефалији, а њени митрополити потврђивани су у Пећкој патријаршији, Карловцима или Москви - те није "присилно укључена" у Српску цркву. Црква Светога Саве аутокефалност је добила од цара и патријарха Ромејских, и као таква није ни била у надлежности Бугарске цркве. Стефан Немања је у 12 в. "велики кнез српски Далмације, Босне, Травуније, Диоклије, Раса и свег Илирика" (Теодосије 1794), главни град Котор, на до 1219. јурисдикцијском подручју Сплитске и Драчке архиепископије Цариградске патријаршије. Писма Д. Хоматина измислио је Острогорски – доказао је Ј. Тарнанидис ("Осам векова аутокефалије СПЦ српске аутокефалије",, Бгд. 2018) - а другу повељу Василија II (са Расом) Гелцер, 1893.
Препоручујем 7
Milka
Ako su "Питање Српске цркве решили за сва времена, отац и син Стефан Немања и Свети Сава - пре тачно 800 година" zašto je onda Aleksandar I morao da ujedinjuje podružnice srpske crkve na balkanu i da prisilno uključi Crnogorsku crkvu u tu priču. Uzgred, @Doktore, zbog "решили за сва времена" mi smo kao narod prokleti od strane nadležnog Ohridskog arhiepiskopa Dimitrija Homatijana 1219. i od strane Vaseljenske patrijaršije 1346. godine.
Препоручујем 5

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља