Француска компанија „Ванси ерпортс” уплатила је данас једнократну концесиону накнаду од 501 милион евра за аеродром „Никола Тесла” у Београду, изјавио је министар финансија Синиша Мали, чиме ће „Ванси” од поноћи званично преузети концесионо управљање београдским аеродромом на 25 година.
Мали је рекао, после седнице Владе Србије на којој је констатовано да је уплаћена концесиона накнада аеродрому, да ће укупно улагање „Вансија” у аеродром бити 1,46 милијарди евра, а ту спадају једнократна накнада, минималне годишње концесионе накнаде и капитална улагања.
Објаснио је да је првих 501 милион евра данас уплаћен и да ће на име дивиденде тај новац бити распоређен у буџет Републике Србије у износу од 417 милиона евра, док ће остатак од 85 милиона евра припасти малим акционарима.
Рекао је да је данас разговарао са председником Србије Александром Вучићем и премијерком Аном Брнабић и да ће део тог новца бити искоришћен за враћање старих дугова док ће се остатак новца искористити за велике инфраструктурне пројекте у будућности.
Када је реч о годишњој концесионој накади, она ће износити између 4,4 милиона евра до 15,1 милион евра и уплаћиваће се у наредних 25 година у зависности од остварених резултата.
„И такође ће бити подељен тај новац између буџета Србије и мањинских акционара”, додао је он, преноси Танјуг.
Мали каже да се „Ванси ерпортс” обавезао да ће уложити у развој инфраструктуре укупно 732 милиона евра, а неке од најважнијих инвестиција биће: у првих пет година санација и реконструкција главне полетно-слетне стазе, изградња уметнуте полетно-слетна стазе, изградња нових рулних стаза и реконструкција помоћних, као и изградња брзих излаза са писте, реконфигурација терминала и изградња нових објеката и унапређење система.
„Обавеза Вансија је да у наредних 25 година број путника порасте годишње три пута односно са 5,3 милиона на 15 милиона, а број авиооперација да се дуплира са 59.000 на 120.000. Са стратешким партнером очекујемо даљи велики развој наше ваздушне луке, заједно са Ер Србијом која је најбрже растућа и доминантна авиокомпанија у региону, што је основа за развој привреде”, рекао је Мали.
Мали је нагласио да држава Србија остаје власник аеродрома „Никола Тесла” и да „Ванси” само преузима управљање аеродромом.
„Ванси” је један од највећих оператера, који послује у 12 земаља, заједно са 45 аеродрома, и има више од 180 милиона путника.
Министар истиче да са њим Србија хоће да направи доминантно чвориште и ваздушну луку од београдског аеродрома.
Министар за рад Зоран Ђорђевић је рекао да је учествовао у том процесу за концесију, да се радило напорно у интересу грађана и да је и то разлика ове владе у односу претходне.
„Имамо могућност да добијемо модеран аеродром и понос и нешто што ће за 25 година имати резултат”, навео је Ђорђевић. Каже да је држава тражила од Вансија да брине о запосленима на аеродрому.
Отправник послова у амбасади Француске Никола Фај је рекао да је амбасада Француске срећна због почетка концесије.
„Ванси ерпорт има велико искуство у управљању међународним аеродромима у Француској и свету, не сумњам да ће због стручног знања допринети и развоју аеродрома у Београду, који има велики потенцијал”.
Према његовим речима, долазак „Вансија” доприноси да Србија постане још атрактивнија за француска предузећа.
Додао је да ће та инвестиција у аеродром допринети јачању економских односа две земље.
Уговор о концесији београдског аеродрома „Никола Тесла” на 25 година потписан је 22. марта са француском компанијом „Ванси ерпортс”, у присуству премијерке Ане Брнабић.
Међународни тендер је спроведен од 10. фебруара 2017. кроз фазу претквалификација, фазу необавезујућих понуда и фазу обавезујућих понуда, а одлука је донета 5. јануара 2018. године.