четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:58

Како Европска Унија штити путнике од банкрота агенција

Од 1. јула на снази нова директива која обезбеђује још већу заштиту путника који уплаћују пакет-аранжмане
Аутор: Јелица Антељ, Ивана Албуновићуторак, 10.07.2018. у 22:00

Европска унија такође има проблеме са туристичким услугама, а све више путника жали се на штете које су претрпели због отказивања летова или банкрота туристичких агенција. Зато је почетком овог месеца почела да се примењује нова европска директива која доноси више заштите за око 120 милиона путника у ЕУ, посебно у пакет-аранжманима, без обзира на то да ли су их резервисали у агенцији или путем интернета. Неке од највећих новина су у вези са отказивањима путовања, али и заштити путника у случају елементарних непогода које се догоде током одмора.

Вера Јурова, комесарка за правосуђе, потрошаче и родну равноправност, изјавила је да су ова правила уведена јер грађани желе да буду у потпуности заштићени чак и у случају онлајн резервација одмора где тренутно има доста проблема.

– Нова правила о путовањима у пакет-аранжманима сада су прилагођена дигиталном добу и новим видовима резервације одмора. Путници ће истовремено уживати нова права и бити добро заштићени у случају стечаја туристичке агенције. Осим тога, новим правилима биће олакшан посао и туристичким агенцијама посебно у прекограничној понуди услуга. Потрошачи ће убудуће имати већа права при отказивању, повраћају новца и повратка у земљу у случају стечаја агенције или право на смештај у случају да повратно путовање није могуће – изјавила је Јурова.

Оно што би вероватно и у нашем случају било од велике користи јесте правило по коме је организатор путовања обавезан да у случају да није могућ повратак путника у предвиђеном термину обезбеди чак три додатна ноћења.

Нови прописи ЕУ, како се очекује, требало би да смање штету нанету путницима за око 430 милиона евра.

Грађане је посебно обрадовала вест да ће се овим правилима повећати заштита путника у такозваним повезаним путним аранжманима, али само у случају да пружалац прве услуге, рецимо авио-превозник, оде у стечај. Уколико је неко, на пример, у оквиру пакет-аранжмана, онлајн купио повратну авио-карту за Њујорк и истовремено резервисао смештај на повезаној интернет страници, моћи ће да у потпуности надокнади штету ако се догоди да авио-компанија оде у стечај и откаже повратни лет. Према досадашњим правилима, овај путник морао би у кратком року сам да организује и плати повратну карту и не би имао право да надокнади трошкове.

– То се променило, па се сада такво путовање сматра повезаним путним аранжманом и обухваћено је заштитом у случају несолвентности коју обезбеђује авио-компанија. Нова директива обезбеђује да путник приликом резервација овог путовања буде у потпуности и на време информисан да ли је реч о повезаном аранжману или не – каже Јурова.

У Националној асоцијацији туристичких агенција Јута кажу да Србија усваја све директиве ЕУ иако није чланица, међутим многе од њих нису примењиве, јер су у супротности са другим законима који су повезани са услугама у туризму.

– Јута је чланица Европске асоцијације туристичких агенција и у току смо са свим променама које се доносе у Бриселу. Учествујемо и у тим предлозима, међутим много тога ће код нас бити проблем применити управо због закона који се не подударају – каже за „Политику” Александар Сеничић, директор Јуте, и додаје да и Србија има правила која штите путнике који уплаћују пакет-аранжмане, али не на начин који то најављује ЕУ.

Рецимо, у случају елементарних непогода путници који долазе из Србије могу бити заштићени само ако се на територији на којој бораве прогласи ванредно стање. Такође, проблем је и у обезбеђивању додатних дана смештаја, јер, како кажу, постоје одредишта попут Грчке у којој је у сезони то тешко изводљиво.


Коментари3
54aeb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Живко(пиши ћирилицом)
Ма све се може, кад се хоће, па и држање пут.агенција на уздама.Само се треба сетити колика је зарада у туризму за земљу домаћина, па ако се дозволи лоше понашање агенција, велика је вероватноћа губитка велике количине пара.Зашто то досад није урађено...то је право питање и то би требало испитати?!!
Miroslav Stamenković
Вероватно ћемо и ми бити заштићени после 2025. Интересанто је да су главни преваранти путника код нас, углавном, чланице YUTA. Питам се да ли је ова асоцијација, у ствари, удружење превараната?! Било би интересантно истражити број туристичких агенција које су превариле путника а нису чланице YUTA. Поред тога, мислим да ова асоцијација нуди осигурања а није регистрована за ту делатност. Све у свему ја препоручујем мале агенције јер су сигурније и није се десио случај превара великих размера какав се ових дана десио.
Teodor
Miroslav je izgleda vlasnik takve male agencije. Pa sve te male agencije su subagenti velikih agencija. Zbog cega bi one bile sigurnije?
Препоручујем 14

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља