четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:50

Нема више казни за раскид уговора са оператерима

Министарство трговине донело решење којим се налаже промена општих услова пословања, па корисници више неће морати да плаћају месечне претплате до истека уговорне обавезе
Аутор: Ивана Албуновић и Јелица Антељнедеља, 08.07.2018. у 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

Оператери мобилне и фиксне телефоније убудуће неће моћи да наплаћују пенале за превремени раскид уговора са корисницима и мораће да мењају опште услове пословања. То ће важити и за кабловске и интернет провајдере у Србији.

Према недавно донетом решењу Министарства трговине, туризма и телекомуникација досадашња пракса на коју су се често жалили грађани, била је према Закону о заштити потрошача неправична. Корисници, који су раскидали уговоре са оператерима, из било ког разлога, до сада су морали да плате преостале рате иако им услуге нису испоручене. Тако се дешавало да је неко, ко је после два месеца од потписивања двогодишњег уговора, одлучио да промени оператера, био у обавези да плати чак 22 преостале месечне претплате. Осим што су на овај начин корисници практично кажњавани, оператери су покушавали тако да их вежу за себе.

Јасно је да је многим корисницима било лакше да буду незадовољни услугом и чекају истек уговора, него да иду код другог оператера, а претходном плате позамашну суму због превременог раскида уговора.

– Поента је у томе да кориснику треба дати могућност да у тренутку када жели да раскине уговор бира шта је за њега боље, а не да буде условљен. Оператери су током потписивања уговора са корисницима рецимо давали попусте на интернет, па је он уз уговорну обавезу, на пример, коштао 500, а без уговора 700 динара месечно. Правично би било да корисник који жели да раскине уговор, после два месеца од потписивања са оператером, плати само разлику у тој цени, јер му је она снижена управо због уговорног односа од две године. У случају да жели да раскине уговор после 20 месеци потрошачу је повољније да сачека да обавеза истекне него да ретроактивно плати ту разлику у цени интернета, објашњава Тамара Самарџић из Сектора за заштиту потрошача при Министарству трговине.

Она каже да су неки оператери већ променили опште услове, неки најављују да ће то учинити до краја лета, али је суштина у томе да ће од тренутка ступања на снагу нових општих услова сви власници уговора, без обзира када су потписани, бити у истом положају.

У министарству не верују да ће ова промена тећи тако лако. Поједини оператери имају исте опште услове за све услуге, а други различите услове за сваку појединачну услугу. То би значило да министарство мора да доноси нова решења за сваку од тих услуга, а то би додатно отежало ситуацију. По Закону о електронским комуникацијама, они после промене општих услова имају рок од 30 дана да почну да их примењују.

Министарство је утврдило да се применом спорне одредбе Општих услова ствара значајна несразмера у правима и обавезама уговорних страна, као и оптерећење на штету потрошача, нарочито полазећи од начела једнакости давања прописаног чланом 15. Закона о облигационим односима, који каже да у заснивању двостраних уговора стране полазе од начела једнаке вредности узајамних давања.


Коментари42
0686d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Balentina
Gospodo Ja vec mesec dana pokusavam u Vip u da raskinem ugovor ali konstantno dobijam odgovor da to nije moguce i da nisu culi za tu novu odluku i da je ne primenjuju u svojim poslovnicama Ima li neko ko je uspeo da raskine ugovor da mi da upustvo kako i ma koji nacin da postupim
Srdjan
Vip me je navukao sa onom reklamom "NEOGRANICENO". Stvarno imas besplatne razgovore, ali je Internet KATASTOFA!!! Spor kao puz, nema signala cim malo odes van Beograda. Pokajao sam se 100%. Sada cu sa zadovoljstvom da odem i raskinem ugovor. Bilo bi dobro da mogu i da tuzim operatera jer placam svakog meseca a ne mogu da koristim Internet ni 2 dana u njemu.
Jadranka
Idem sutra u Kopernikuuuus!!
Aleksandar
Danas sam pitao u vipu za ovo i rekli su da to jos nije usvojeno ali da se ne odnosi na pretplate do kraja ugovora nego samo na kaznu u slucaju raskida pa ce se morati isto isplatiti pretplate do kraja potpisanog ugovora ali operater nece smeti da naplati dodatnu kaznu za prevremeno ukljucenje koj je kako kaze kod drugih operatera iznosila oko 6000 dinara , u prevodu i dalje nismo zasticeni potrosaci ;)
Predrag
Imam ugovor o priključenju na KDS i zasnivanju korisničkog odnosa sa" Radijus Vektor" doo, Milentija Popovića 9 Beograd. Ugovor teraje do 28.07 2019. good. Kada sam želeo da raskinem ugovor , rečeno mi je da moram da platim sve ostale rate do 2019.god. Ujedno su mi rekli da oni nemaju nikakvo obaveštenje o novom zakonu tako da ih isti ne obavezuje. Recite mi da li je zakon stupio na snagu i da li su operateri obavešteni o tome? Zahvalan Predrag

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља