среда, 20.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:40
„ПРОКОП” НОВА ГЛАВНА ПУТНИЧКА СТАНИЦА

Железнички службеници као домаћини

Путници се још не сналазe на перонима, али у помоћ прискачу радници на станици. - Путници замерају што је јавни превоз са нове централне станице редак и лош и што нема мапа града са усмерењима
Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 02.07.2018. у 21:50
(Фотографије Дејан Алексић)

Више путника и возова, уходавање, збуњеност, сналажење, предусретљивост, али и помоћ на сваком кораку. Ове речи можда најбоље описују прва два дана на станици „Београд центар” која је минулог викенда преузела улогу главне железничке у престоници.

„Прокоп” на коме путнике уместо станичне зграде дочекује арматура на плочи, од прекјуче гашењем Главне у Савском амфитеатру, сада опслужује и међународне возове.

Јасно је да је због тога свакодневица станице код Малешког брда постала знатно живља. Ред вожње је знатно дужи неко до пре неколико дана, па готово из минута у минут на њој се смењују композиције домаћих и међународних возова са онима из система градске железнице.

Прво што упада у очи јесте да се путници, који досад нису имали потребе да користе ову станицу, за сада на њој не сналазе најбоље.

„Извините, молим вас, воз ми је на осмом колосеку. Сад сам била доле на перонима, али није ми јасно како да пређем, не знам како да нађем тај колосек”, јуче око 10.15 на улазу у саму станицу помоћ од осталих путника тражила је старија госпођа.

„Госпођо, не треба нигде око станице да тражите пролаз. Вратите се на пероне и видећете степениште које води у потходнике преко којих се прелази са перона на перон. Све је обележено. Иначе, осми колосек вам је одмах поред ових најближих кад сиђете”, врло детаљно је збуњеној госпођи објаснио радник „Србија воза”.

Да овај службеник железнице није једини који излази у сусрет путницима који се још не сналазе најбоље на „Прокопу”, нарочито се видело у перонском делу. На сваком кораку станично особље стрпљиво, уз широке осмехе дочекивало је путнике, смиривало их и усмеравало – железничари су преузели и улогу водича. Најдинамичније је било у чекаоници и на благајнама „Прокопа”.

„Господине, имате довољно до поласка воза. Још није постављен, биће на шестом колосеку. Видите, то вам је онај колосек тамо, само треба да прођете испод и за минут сте код њега”, указивала је службеница једном од путника.

Савет који железничко особље тренутно највише понавља у „Београд центру” јесте да путници на инфо-таблама прате број колосека на коме је њихов воз, а не број перона на који се излази. То је заиста важно да знају јер на пример на перону четири чекају путници чији возови полазе са шестог и седмог колосека.

Како се због већег обима саобраћаја од пре два дана путници непрестано смењују на две благајне „Прокопа”, службеници на станици су карте почели да издају и у једној од канцеларија преко пута благајни. У самој чекаоници, чини се, има довољно места за седење, што последњих година није био случај на досадашњој Главној. Места за седење има и на перонима, којима као и на старој станици непрекидно патролирају полицајци.

Једна од предности нове станице је и што на сваком перону постоје електронске инфо-табле на којима су истакнуте информације о броју првог наредног воза који ће поћи са тог колосека, али и о релацији, времену поласка и евентуалном кашњењу, што такође није постојало на старој станици.

Врло видљиви инфо-панои, инфо-табле и знакови са усмерењима постоје и испред станице. Недалеко од уласка у саму станицу коначно је направљено и такси стајалиште које је, како сазнајемо, оспособљено после дописа „Србија воза”.

Али, неки битни детаљи, који не зависе од „Србија воза”, ипак и даље недостају новој централној станици. Путници око саме станице још немају ниједну продавницу, киоск и угоститељски објекат, што је постојало на Главној на Савском тргу.

На најбољи начин надлежни, иако су то најавили, за сада нису решили питање везе јавним превозом између „Београд центра” и остатка града. Део путника, пре свега они који долазе из иностранства, како се јуче могло чути на „Прокопу”, замерају што је јавни превоз са нове централне станице редак и лош, али и што нису истакнуте мапе града са усмерењима.


Коментари3
c62d1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Сотир Гардачић
Прокоп је пројектован пре 40 година и још увек није завршен а већ је пројектно застарео. Данас се пројектују станице где су перони велике галерије са стакленим кровом чиме се добија на лепоти простора а код прокопа путнички перони су депресивни јер су испод велке бетонске плоче.
nex
Posle tehno-ekonomske analize se usvoji konacno resenje(tako je po zakonima struke). Vi, kao i vecina ljudi mislite i dalje da smo mi imperija, koja ima neogranicena sredstva! Mi smo skromna zemlja koja se mora okrenuti sebi, porodicnim vrednostima i najfunkcionalnijim projektima za funkcionisanje malo pre pomenutih vrednosti! Verujem u ideale! Verujem u Srbiju!
Препоручујем 1
milan
Prvobitni projekat zeljeznicke stanice prokop od pre 40 godina zamisljen je kao velika galerija pokrivena specijalnim pleksiglasom, napusten je zbog previsoke cene projekta. Kasnije se projekat menjao dok se nije doslo do ovog ruznog i depresivnog resenja koje ima samo jednu funkciju. Da zastuti vagone i putnike od pregrevanja,sunca i kise..
Препоручујем 5

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља