среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

Црна седмица на српским друмовима

У последњих седам дана живот изгубило 13 особа. – Нови закон о безбедности саобраћаја ипак смањио број настрадалих на путевима
Аутор: Душан Телесковићпонедељак, 18.06.2018. у 22:00
(Фо­то Р. Крстинић)

Протеклу седмицу обележио је велики број саобраћајних несрећа са смртним исходом: током минулог викенда погинуло је осам особа, док је само у једном дану, прошлог уторка, на друмовима живот изгубило петоро људи.

Најтежа несрећа током викенда десила се у месту Мојсиње, код Чачка, где су настрадале четири особе. Возач који је изазвао несрећу је ухапшен и против њега је поднета пријава због тешког дела против безбедности јавног саобраћаја. Како сазнајемо, он је возио под утицајем алкохола.

До незгоде је дошло када је осумњичени Н. Ј., управљајући „шкодом” чачанских регистарских ознака, услед неприлагођене брзине кретања, ударио „југо” који се кретао испред њега у истом смеру. Након тога је возач „шкоде” прешао у леву коловозну траку и ударио у предњи део „аудија” крагујевачких регистарских ознака, који се кретао из супротног смера. Од силине удара „ауди” је слетео у канал, док се „шкода” окренула на коловозу и ударила у „југа”, који је слетео ван пута и ударио у металну ограду.

Исте вечери две особе су погинуле, а три повређене у удесу на подручју општине Рума, када је из за сада непознатих разлога са пута слетео „југо”. Погинули су путници из аутомобила, док је троје повређених збринуто у шабачкој болници. Те вечери у Београду се догодило пет саобраћајних незгода, у којима су повређене укупно четири особе, док је на Старом крагујевачком путу погинуо бициклиста. Страдао је и мотоциклиста стар око 40 година на Обреновачком путу.

Протеклог уторка, најтежа саобраћајна несрећа десила се на Дивчибарама, где је погинуо десетогодишњи дечак из Суботице, када га је аутомобилом марке „тојота” ударио возач из Београда. Истог дана једна особа је погинула када је на ауто-путу код Параћина, у смеру ка Београду, „мерцедес” слетео с пута. У уторак се десила и несрећа у насељу Прогорелица, на путу Краљево–Рашка, где је возач „фијата” новопазарских регистарских ознака прешао у траку за возила из супротног смера и налетео на теретно возило. На лицу места преминула је путница из аутомобила.

Истог дана погинуо је и возач аутомобила у насељу Совљак, у општини Уб, када је возилом слетео са коловоза и преврнуо се. У општини Нова Варош, у месту Драглица, на путу између Борове главе и Кокиног Брода, догодила се несрећа у којој је возач аутобуса слетео с пута у локалну речицу.

Овако велики број несрећа са страдалим људима поново је отворио питање безбедности саобраћаја, али и узрока несрећа. Многи су цинично прокоментарисали како у спречавању несрећа није помогло увођење пооштреног новог закона о безбедности саобраћаја. Међутим, несреће су се и раније дешавале, а реално је да ниједан закон не може да предвиди и у потпуности искорени несавесно поступање појединих возача, али и техничке кварове на аутомобилима.

Из МУП-а Србије су за „Политику” рекли да је, упркос оваквим учесталим несрећама, од увођења новог закона о безбедности саобраћаја, 2. априла ове године, број настрадалих на путевима смањен. Њихови подаци говоре да је од 2. априла до јуна ове године на српским друмовима 27 погинулих мање него у истом периоду прошле године. Примера ради, у 2017. години у овом периоду настрадало је 117 особа, док је у истом периоду ове године страдало 90.

Да би се број настрадалих додатно смањио, из МУП-а апелују на возаче да поштују саобраћајне прописе, али и да вожњу прилагоде условима на путу. 

Нови удес на крушевачком кружном току

Крушевац – На великом кружном току код старог аеродрома и даље се дешавају саобраћајни удеси: за седам дана на тој раскрсници су се превртали мотоцикли (у ноћи 12. јуна) и аутомобили (18. јуна). Иако је на „шкоду”, при излазу из кружног тока, налетео „мерцедес”, брзином знатно већом од дозвољених 30 км на сат, набацио је на бандеру, од које се одбила и преврнула, тешко повређених није било. Срећу су имали и мотоциклисти, који су прошли уз лакше повреде. Зато из Савета за саобраћај града Крушевца и даље апелују на возаче да поштују правила вожње у кружним токовима и ограничења брзине при уласку у њих.Р. С.

 

Коментари5
1a77a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Васиљевић Љуба
Значи да сам у праву када сам написао да код нас мора пре него што полаже за возачку, да се проневери психолошко понашање и установљавање да ли је способан да управља возилом и колико је способан тек тада на основу потврде психијатре да му се дозволи полагање. Полагање мора да буде скупо у висини од 2.500 Евра до 3.000 Евра па нека се тада први луд и када направи прекршај или убије одузмиму дозволу доживотно. Или ако је пијан пустите га да се отрезни у полицији и да плати 500 Евра преноћиште и одузимање возачке дозволе на 12 Месеци. После истека мора поново полагање уплата у напред 3.000 Евра и обавезно психолошки тестови. Ако не положи у нишу пошаљеш га у Нови сада, када и тамо не положи пошаљеш га у Шабац или Ужице тако три пута и сваки пут да плати психо тест 500 евра. Па нек се после лудира без туче и вике и претњи од полиције. Једноставно господски и само по џепу се може и те како смирити усијане и луде главе. Овако су мале и благе Казне. А полиција још и премлати и јово на ново.
dipl. agronom
Kontradiktoran zakljucak o dejstvu Novog ZOBS-a...Vozi li se 50 km/h npr. u Beogradu,telefonira li se,vozi li se bezobrazno...ili verujete MUP-u kao instituciji sistema koji hrli napred EU standardima...?!
Nikola Nesic
Ovo samo govori da kaznena politika nije dovoljna, i da ma koliko bila restriktivna donosi rezultate samo u prvom talasu. Prevencija mora da ide u korak sa kaznama. Agencija koja se bavi ovim poslom, voli da ističe svoj sugestivan čin na kaznenu politiku, citirajući neka EU pravila. Međutim pravi iskorak je u onome što treba da čini društvo, lokalne samouprave i svi u Državi koji bi trebalo da brinu o saobraćaju. To su saobraćajnice, obeležene, uslovi za odvijanje saobraćaja, policija koja ne lovi prekršioce, nego deluje svuda; za nepropisno parkiranje isto kao i za prekoračenje brzine. Olako se sav teret saobraćajnih prekršaja i odvijanja istoga prebacio uglavnom na vozače. Mi plaćamo straskupa osiguranja, imamo pune gepeke nepotrebne opreme u kolima, dupli set guma, sedišta za decu, ali ako pomenete trotoar ili rasvetu na putu odmah vam odbruse da nema para. Lako se potroše sredstva na kontrolu brzine, ali nikako za popravku rupa ili znak za 130 km ograničenje.
Radmila
Pisete:"Do nezgode je doslo...", a dva brata,dvadesetogodisnjaci,mladic i devojka,svi poginuli u strasnoj nesreci,a ne nezgodi.Kamo srece da je bila samo nezgoda.
ВлаДо
Статистика нас опет лаже.Све је више погинулих у саобраћајкама а закон о безбедности саобраћаја делује уместо полиције и судства.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља