понедељак, 19.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27
СТАНИЦА „ТОПЧИДЕР”

Заборављени колосеци главни за возове ка Бару

Годинама запуштена железничка испостава данас се убрзано сређивала, али још не оставља утисак да ће бити главна за ауто-возове
Аутор: Дејан Алексићпетак, 15.06.2018. у 22:00
Службене просторије железничара у некадашњој Дворској чекаоници (Фото Ненад Неговановић)
Потпис Овде ће бити благајна и чекаоница за путнике (Фото Ненад Неговановић)

Ко је читао бајку о Црвенкапи, сигурно се сећа описа пута којим је ова девојчица морала да прође како би стигла до бакине куће на другом крају шуме. Једна таква „кућа”, међу густим и богатим крошњама зимзеленог и листопадног дрвећа бајковито ушушкана је железничка станица „Топчидер”. С главног пута који пролази поред ње готово је неприметна. На некадашњи значај ове сатнице, када су са њених перона кретали српски владари, једино указује репрезентативно главно станично здање, које је такође оронуло. Готово ништа не оставља утисак да ће ова станица, после година скрајнутости, постати главна за све ауто-возове које иду ка Бару. Баш данас са ње ће кренути прва возна композиција ка црногорском приморју.

Први утисак у станици „Топчидер” је да се мајстори прилично тркају са временом.

Просторије у којима би од данас требало да буду путничка благајна, чекаоница и тоалети и јуче ујутру су кречене, фарбани су прозори, из те зграде су се износиле велике количине грађевинског отпада и материјала… Деловало је као да се први већи налет путника очекује тек за неколико недеља.

Особље на станици, на којој су се ужурбано се са мајсторима смењивали и радници железничких служби, ипак нас је уверавало да ће до данас бити све спремно.

„Прокоп” није намењен за утовар аутомобила
Путници који товаре аутомобиле на воз морају да буду у станици „Топчидер” најкасније два сата пред полазак воза.Разлог због кога су барски возови пребачени у Топчидер је што од 1. јула Главна железничка станица више неће опслуживати путнике, а „Прокоп” није предвиђен за утовар аутомобила. Планским пројектом развоја Београдског чвора, предвиђено је да се утовар и истовар аутомобила у будућности обављају у Земуну, по завршетку изградње ТПС „Земун”, али то неће бити ускоро.

Путници, који до јуче такорећи нису знали за ову станицу, треба да имају на уму да се просторије које су намењене њима не налазе у централној, репрезентативној згради Дворске чекаонице, где су службене просторије железничког особља, односно згради испред које се и заустављају возови, већ у другој, тик уз кафану „Топчидер”. Проблем је што ће путници пре уочити кафану и централну станичну зграду него део зграде првобитне станице „Топчидер” који није срушен 1941, а у којој су просторије намењене њима. Та зграда, са оронулом фасадом и без икаквог званичног натписа о њеној намени, прилично је заклоњена и дрвећем, живом оградом и другим растињем. Да она дуго није коришћена, потврђује и тек недавно урађен бетонски прилаз.

На станици „Топчидер” има доста перона и колосека, али путници не треба да рачунају на надстрешнице какве постоје на Главној железничкој. Тако ће бег од кише моћи да пронађу шћућурени у невеликој чекаоници, док ће за бег од летње жеге имати више могућности. Моћи ће да га нађу у хладовини и на клупицама под крошњама оближњег дуда, прилично укусног, у шта се уверио репортер „Политике”, али и у хладу јабуке, четинара и липе, као и на више клупа преко пута железничке станице.

Путници неће морати да брину ни о ситницама које морају да купе у последњем тренутку јер преко пута станице постоји продавница. Баш ту је и паркинг који није наменски уређен, али је, чини се, довољан за оне који ће на станицу долазити аутомобилима. Они који морају да се ослањају на јавни превоз, за сада могу да рачунају само на трамвај „тројку” који иде на десетак минута. За такси из центра града мораће да издвоје између 500 и 800 динара у зависности од тарифе, за долазак из даљих делова Новог Београда и Земуна између 750 и 1.200, а из удаљенијих делова града и више. Ипак, и путници који до станице одлазе аутомобилима и они који стижу јавним превозом морају да буду прилично опрезни, јер између паркинга и железничке станице не постоје обележени пешачки прелази преко прометне саобраћајнице. На све то, возачи који улазе на паркинг и излазе са њега морају да пазе док прелазе преко трамвајских шина јер преглед у два смера није најбољи.


Коментари3
461f5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran R.
A do Topčidera dođite helikopterom. Tek sada se vidi kakvi likovi su na čelu ovog grada. Tako nam i treba, neka nam je bog u pomoći...
Milos
E tako je to kad politika odlucuje a niko nista ne pita struku.Po meni je za ovako trapavo iseljavanje glavne stanice krivo Ministarstvo saobracaja koje se hvali silnim upesima a nije u stanju da do kraja osmisli i zavrsi novu glavnu zeleznicku stanicu.Ovo je nevidjeni amaterizam i zadnji udarac srpskom zeleznickom transportu.Neka im neko lepo objasni kako ce "jednostavno" putnik turista koji putuje iz Budimpeste vozom do Beograda i zeli da nastavi za Uzice moci da presedne sa Prokopa na Topcider ? Ili onaj jadnik sto iz Nisa stigne uvece na Prokop a zeli da ode gradskim do rodjaka u Mirijevu ? I da samo kod nas ce glavna autobuska stanica biti kilometrima daleko od glavne zeleznicke, to nigde u svetu video nisam.
Nataly
Pa drzava se vise ne uredjuje po potrebama naroda i njenih gradjana sada se uredjuje po volji onoga ko ima novac . Sve je na prodaju. Maznuce uskoro neko i tu lokaciju zeleznicke stanice Topcider za izgradnju ! Gledajuci kako arapi grade naselja po Crnoj Gori opasani sa zidovima i cuvarima gde je pristup strogo zabranjen setacima ne bi se iznenadila da i Beograd na vodi dobije zid od tri metara sa cuvarima da bedni i jadnio domoroci ne remete izgled i sigurnos elite!
Препоручујем 48

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља