среда, 20.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:40

Станица српских владара постаје полазна за барске возове

Од суботе ауто-возови ка Бару кретаће из Топчидера – дневни у 9.21, а вечерњи у 21.21
Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 11.06.2018. у 23:35
Једна од највећих мана станице „Топчидер” је што је прилично одсечена од остатка града и што се код ње зауставља само трамвај три (Фото А. Павловић)

Радни век је почела далеке 1884. године. У време када је Србија била монархије, она је била полазна станица за српске владаре из династија Обреновић и Карађорђевић, као и за њихове породице. Са ње је у потоњим деценијама полазио и чувени Титов „Плави воз”. Годинама, ипак, станица српских владара, у свакодневном железничком крвотоку Србије није имала битну улогу. То ће се знатно променити од суботе када ће железничка станица „Топчидер” постати полазна за возове који иду до Бара.

Међународни дневни воз ка Бару полазиће из станице „Топчидер” у 9.21, а вечерњи у 21.21 час.

– Путници који товаре аутомобиле на воз морају да буду у станици „Топчидер” најкасније два сата пред полазак воза – наглашавају у „Србија возу”.

Разлог због кога је уведена ова велика измена у Београдском железничком чвору је што од 1. јула Главна железничка станица у Савском амфитеатру, која се увелико исељава, неће опслуживати путнике. Од тада ће сви поласци путничких возова, сем барског, бити пребачени у железничку станицу „Београд центар”.

Возови који иду ка црногорском приморју нису могли у „Прокоп”, јер како су навели надлежни, станица која ће бити будућа централна београдска железничка, није предвиђена за утовар аутомобила.

– Станица „Београд центар” ниједним пројектом у претходне четири деценије није била предвиђена за утовар и истовар аутомобила, нити је функционално намењена за превоз аутомобила железницом. Планским пројектом развоја Београдског чвора, предвиђено је да се утовар и истовар возила обављају у Земуну, по завршетку изградње ТПС „Земун”. Али, како ће измештање железничких капацитета из Главне железничке бити завршено до 30. јуна, појавила се потреба да се утовар и истовар аутомобила обавља у некој другој станици. Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије” и „Србија воза” предложиле су да се за то користи станица „Топчидер”, као најбоље решење. Она располаже свим потребним капацитетима, а утоварна рампа биће постављена на првом колосеку – навели су недавно у „Железницама Србије” када су и најавили да ће до овог лета станица „Топчидер”, која је годинама у лошем стању, бити освежена и сређена што је подразумевало продужење перона и сређивање дела првобитне станице која је сачувана и није срушена за време бомбардовања 1941. Управо у том простору требало би да буде нова благајна, чекаоница и тоалет за путнике. Други објекат је садашња станица „Топчидер”, односно некадашња Дворска чекаоница и ту су службене просторије.

Једна од највећих мана станице „Топчидер” је што је прилично одсечена од остатка града и што се код ње зауставља само трамвај три, линија за коју су још раније из „Србија воза” од надлежних тражили да јој појачају поласке. Из овог предузећа су, како су наводили у одговорима за „Политику”, захтевали и да се до железничке станице „Топчидер” уведу и додатне линије градским превозом. Из Секретаријата за јавни превоз су указали да трамвај три може да прихвати доста путника и омогући им везу са центром града, уз преседање и на велики број возила јавног превоза која се крећу поред сајма, Немањином, Булеваром и Рузвелтовом улицом.

– Такође, у близини станице „Топчидер” пролазе и аутобуси 49 којима се остварује веза са Бановим брдом и Бањицом и насељем Степа Степановић, али и аутобуси 94 који повезују Нови Београд, Бањицу, Миљаковац и Ресник – нагласили су у секретаријату.


Коментари4
e192a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Lepo pise kako ce se stanica Topcider modernizovati. Bice "Osvezena i sređena" blagajna.cekaonica , i toalet za putnike. Kako toalet na staroj glavnoj zeleznickoj stanici nije osvezen zadnjih dvadeset godina ,tesko je ocekivati da ce se to uraditi u skoroj buducnosti u Topciderskoj stanici. Treba upozoriti putnike da pre dolaska na stanicu izvrse fizioloske potreba kod kuce da ne bi ugrozili zdravlje ulaskom u toalet na stanici za koju je propusteno da se kaze da je pod zastitom drzave kao spomenik od izuzetnog znacaja.
Влада Србиновић
Изгледа да нисте проверили све информације. Поред наведеног ауто-воза који креће из Топчидера, како сте навели, у 21:21, има још један воз, са поласком из Суботице, преко Новог Сада, који вози до Бара, са поласком у 21:40 са железничке станице Нови Београд, односно у 21:55 из Прокопа (ж.с. Београд Центар). То је такође ауто-воз, али само за утовар аутомобила из Новог Сада.
Jovica
Kakve veze ima sto je odsecena ako je u pitanju auto-voz? Valjda do njega ljudi dolaze kolima?
Стеван
Лепо пише да ће Топчидер постати станица за СВЕ барске возове. То значи да ће и путници који не товаре кола морати у Топчидер. Биће веома занимљиво да они из Батајнице који иду на море у Црну Гору возом, са све пртљагом, стигну до Топчидера.
Препоручујем 14

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља