петак, 10.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 02.06.2018. у 21:40 Биљана Лијескић

​У уметности је најважнија конкуренција

Балетска школа Националне фондације за уметничку игру добила је акредитацију Министарства просвете Србије, настава ће се одржавати по италијанском програму
Мла­да ба­ле­ри­на на про­мо­ци­ји шко­ле НФИ (Фо­то Урош Ар­сић)

Настава, по нацрту Балетске академије из Рима, биће од септембра ове године реализована у Балетској школи Националне фондације за уметничку игру (НФИ) у Београду, која је ових дана постала прва акредитована интернационална осмогодишња балетска школа у Србији! Ова чињеница намеће бројна питања кад је реч о младим талентима у Србији. Познато је да у Београду имамо државну основну и средњу балетску школу „Лујо Давичо”, као и образовне установе у Новом Саду и Панчеву, те њихова истурена одељења у Крагујевцу, Зрењанину, Суботици...

Балетска школа НФИ је, након пет година упорног рада на прикупљању потребне документације и много чекања, пре неколико недеља добила акредитацију Министарства просвете Србије за балетско образовање, у трајању од осам година, а настава ће се одвијати по италијанском програму који признаје Министарство просвете Италије. Припреме за аудицију за пријем у Балетску школу НФИ су бесплатне током овог месеца за децу од 4. до 9. године, без обзира на претходно стечено знање. Аудиција ће се одржати 8.  јуна од 17 до 18.30 часова у НФИ (Коларчева 3) пред комисијом коју чине представници балетских академија из Рима и Пекинга, уз могућност стипендирања најбољих. Упитали смо Ају Јунг, директорку НФИ, шта ново њена управо акредитована балетска школа доноси?

– У свим професијама, а нарочито у уметничким, најважнија је конкуренција. Верујем да високим стандардима и међународним квалитетом програма и педагошког кадра охрабрујемо и постојеће државне школе да се мењају и напредују. Балетска школа НФИ постоји већ осам година. Кроз њу су прошли важни домаћи педагози, али и на десетине страних стручњака из Академије Театра миланске Скале, Балетске академије у Риму, Академије Ваганова у Санкт Петербургу, Балетске школе Опере у Паризу, Балетске школе Енглеског националног балета, Академије за игру у Јерусалиму... Кореографи који су радили с нашом децом, захваљујући Београдском фестивалу игре, светске су звезде! Наши ученици су одрастали уз њих, али и одлазили у иностранство на семинаре и такмичења. Неки наши стипендисти наставили су школовање у Бечу, Санкт Петербургу, Монте Карлу, Риму... Имали су прилике да играју у Београду и широм Србије, али и у Италији – одговорила је она.

Оно што родитеље младих талената занима јесте како ће у школи НФИ изгледати предавања, ко ће бити педагози, које ће дипломе добити полазници? Сазнајемо од наше саговорнице да у свету више не постоји подела на нижу и средњу балетску школу, као ни смерови за савремену или традиционалну игру. Аја Јунг тим поводом истиче:

– Поред интензивног програма класичног балета и репертоара, карактерних и историјских игара, ученици морају да савладају обиман програм модерне и савремене игре кроз цитате важних кореографа 20. и 21. века... Ту си и глума, шминка, солфеђо, историја музике, историја уметности, историја игре, кореографска концепција и нотација, импровизација... Деца полазе у балетску школу са 8 или 9 година, а већ на почетку се ради интензивно и шест пута недељно. У нашој школи предају најбољи педагози Иванка Лукатели, Марија Јанковић и Ана Павловић. Поред ове три даме које осим ванредних резултата на домаћој и иностраној сцени могу да се похвале и педагошким успехом, стални гости ће бити предавачи из Рима, Пекинга, Париза и Тел Авива. Дипломе које наши ученици буду добијали важиће у нашој, али и у свим европским земљама.

И за крај остаје питање да ли ће школовање у балетској школи НФИ бити доступно нашој деци у финансијском смислу?

– Цена школарине ће бити у складу са животним стандардом у Србији, али напомињем да балетско одрастање подразумева дугогодишње улагање родитеља, педагога, средине... Важно је да децу припремимо за свет, јер игра није уметност која може да чека. Одговорност школе је да младе припреми за аудиције и рад са страним кореографима, и да их на време представи светским стручњацима и директорима великих трупа. То је једини начин да балет постане професија. Србија је мала земља, где ако се једног дана и створе услови за нормално функционисање наших балетских компанија опет неће бити места за све. Као и врхунски спорт, балет прате велика улагања и одрицања. Време је најбитније. Док се окренете, већ је касно, јер наиђу неки нови клинци. Зато се школа бира по педагозима и резултатима, а не по локацији... Ангажман никада не зависи од дипломе. Сви морају на аудиције, и обично нико не пита за диплому пре него што прођете у ужи круг... Ипак, квалитет школе и рад педагога увек се препозна и награди. Мала смо средина, без дуге традиције у опери и балету, односно са ограниченим бројем храбрих и заинтересованих за ову професију, а видели сте да смо недавно са међународног такмичења у Атини, са само седморо деце, донели 6 медаља! То значи да имамо школу – истиче Аја Јунг.

Коментари4
85fb2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa Trajkovic
Aja je kao mlada i ambiciozna žena odavno sebe afirmisala i u baletu ali i kao pedagog i pravi zaljubljenik u Balet. Ovo je veliki korak u stvaranju nacionalnog baleta i kroz saradnju sa vrhunskim svetskim pedagozima, koreografima podignemo taj standard na jedan viši nivo jer je činjenica da nam balet stagnira i gubi korak sa velikim sv. kućama baleta. Balet je specifična umetnost u kojoj je instrument telo, negovanje tela ali i duha stvara vrhunske baletske umetnike čija karijera nažalost traje prebrzo i prekratko poput zvezda padalica tek se uspnu na lovorikama slave a njihova karijera se završava. Država mora da ima više sliha i senzibiliteta za ovu plemenitu umetnost igre.
Jelena
Dokle više!
Saveta
Žao nam je da ste se umorili. Odmorite malo, pa da nastavimo...
Joop
Lepa vest. Umetnički svet se teško probija kroz omasovljeni tehnološki, a bez njega je ljudski svet siromašan, poništava se, nestaje...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља