уторак, 17.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:57

Линијски парк по узору на њујоршки Хај лајн

Уместо пруге од Бранковог до Панчевачког моста, која се уклања до краја године, биће зелена оаза
Аутор: Далиборка Мучибабићуторак, 06.03.2018. у 09:45
Будући изглед парка уз Карађорђеву улицу који ће бити саставни део нове зелене линије

Обнова Карађорђеве улице између Бранковог моста и Бетон хале, која би требало да почне до лета, биће замајац за коначно спуштање града на реку. Реконструкција те улице без драстичних градитељских захвата поклопиће се са укидањем железничке пруге око Калемегдана, а потом следи претварање тог простора у линијски парк све до Панчевачког моста.

Будућу оазу испуниће обиље зеленила, дечја и спортска игралишта, скулптуре у јавном простору, клупе, чесме, а пешачким стазама она ће повезати Савамалу, Косанчићев венац, Дорћол и део Палилуле са Савом и Дунавом. Пруга којом се данас превозе опасне материје малтене кроз центар града до краја године одлази у историју, док уређење линијског парка почиње следеће, најављује Милутин Фолић, градски урбаниста.

– Биће то парк сличан најмлађем њујоршком парку Хај лајн – трансформацији застареле железничке инфраструктуре у западном делу Менхетна у зелено острво које је истовремено шеталиште, ботаничка башта и градски трг. Наш линијски парк биће спона града и његовог највећег потенцијала за развој, а то су реке. Када пруга буде уклоњена, пешаци ће, на пример, Дубровачком улицом и парком моћи да се спусте до будућег Музеја Николе Тесле и реке – истиче Фолић.

За преображај Карађорђеве улице задужен је Борис Подрека, аустријски архитекта, који је ангажован на проширењу пешачких зона у центру престонице. Он је пројектант и будућег стамбено-пословног комплекса који ће холандски инвеститор зидати на месту бивше фабрике „Беко” на Дорћолу. Представљајући нови пројекат, Холанђани су недавно обећали да ће граду поклонити решење за будући линијски парк што значи да би и тај простор могао да обликује Подрека.

Према његовом решењу за Карађорђеву улицу, тротоари поред зграда биће проширени на пет метара, имаће дрворед, док се трамвајска пруга помера према реци, а баштице поплочавају каменим коцкама.

Аутобуси којима је сада дозвољено да прелазе пругу да би тик до реке покупили туристе са бродова, после реконструкције добиће паркинг места уз улицу како би шеталиште било ослобођено од саобраћаја.

Потез уз Саву требало би да буде препознатљив и по зеленилу које ће пресецати обновљене бициклистичка и пешачка стаза. Постојећа стаза за бициклисте на пристаништу биће повезана са оном која треба да се изгради дуж Црногорске улице.

Делови шеталишта биће обложени дрветом, добиће нове клупе, дечје игралиште, а споменик лучком раднику биће премештен на позицију са које ће бити видљивији – на правцу силаза са великих степеница на реку – истиче градски урбаниста. Железнички тунел који се наслања на Бетон халу могао би да постане ново чвориште за уметнике.


Коментари13
d3600
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gajic Milan
У свим нормалним светским градовима мостови дуж река су повезани саобраћаницама. Како је сада повезана "Газела", "Бранков мост" и "Панчевачки мост"? Ови планови, тренутно лоше стање, само погоршавају. Тунел (питање када?) повезује само 2 тачке а не тачке града. Где си сада Бранко Пешићу?
Jovan Duljaj
Ako ce zaista da prosire trotoare u Karadjordjevoj, onda mozda i ima smisla. I ako ce rupe da pokrpe. I da smaknu sa trotoara one odvratne barjake Beograda na Vodi. I da postave stubove na ivicnjak da se primitivci ne parkiraju na trotoar tako da ne mozes proci peske. Ovako, da zasade 2 drveta i obrnu novac, i ne moraju.
Srđan
Njujorški High Line uopšte nije na vodi. Lepa ideja je srediti kej, ali ovako otvoren bez drvoreda biće dobro samo za toplotni udar.
Sasa Petrovic
Uzor Haj lajn u Njujorku. Pa ovo moze da napise samo neko ko nikada nije bio u Njujorku.
Zorica
Mnogo se plašim rekonstrukcija novokomponovane vlasti, posle njihovih poduhvata samo krš, lom, popločane ulice u stanju raspadanja, kolovozi kao da su njive.... Sprečimo ih da uništavaju Beograd pod parolom uređivanja i sređivanja i da je to zbog građana!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља