субота, 23.06.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:07

„Крафтверк” вечерас у Арени

Први пут ће један концерт у Србији имати поставку у облику „обрнутог левка”, који ће посетиоци посматрати уз 3-Д наочаре
Аутор: Ј. К.субота, 24.02.2018. у 11:37
Крафтверк (Фото:: П. Боечер)

После наступа на стадиону „Ташмајдан” 2005, и четири године касније на Петроварадинској тврђави, у оквиру „Егзита”, немачки састав „Крафтверк” враћа се у Србију и одржаће вечерас концерт у Штарк арени. Куриозитет трећег наступа „Крафтверка” у нашој земљи јесте у томе што ће публика у Србији први пут присуствовати једном 3-Д концерту који је, како су саопштили организатори, распродат. Такође, први пут ће један концерт имати поставку у облику „обрнутог левка” како би сви имали добар преглед, а посетиоци ће добити 3-Д наочаре које ће омогућити „упијање” слика и пројекција са ЛЕД екрана, постављених на сцени.

Немачки мултимедијални састав, спајајући музику и перформанс, на овим 3-Д концертима представља срж уметничког дела, али и сложеност односа између човека и машине. На турнеји, коју су започели 2. фебруара у Дрездену, „Крафтверк”, такође, представљају прошлогодишњи албум „3-D The Catalog” за који су недавно добили „Греми” награду. Албум је својеврсно сведочанство серије ретроспективних 3-Д наступа у нетипичним концертним просторима као што су „Музеј модерне уметности” у Њујорку, „Гугенхајм” у Билбау, „Тејт модерн” у Лондону или „Бург театар” у Бечу.

А све је почело крајем шездесетих година када су Ралф Хутер и Флоријан Шнајдер, тада студенти музичке академије у Дизелдорфу, решили да створе нову немачку музику. Крајем 1968. године основали су бенд „Организација” и после експеримената са психоделичном музиком преименовали га у „Крафтверк” (Електрана).

„Решили смо да се бавимо музиком као уметношћу, експериментишући са звуком. Наша музика била је потпуно другачија од свега осталог и зато је била неразумљива многима”, говорио је Хутер. Жељни да покажу како између човека и машине постоји „савршена хармонија” 1973. године потпуно прелазе на електронске инструменте, од којих су неке сами креирали, стварајући легендарне албуме и композиције: „Autobahn”, „Radioactivity”, „Trans-Europe Express”, „Neon Lights”, „The Model”, „Tour de France”...

Сматрају се родоначелницима електронске музике који су исписали нове стандарде у музичкој продукцији, али и у аудио-визуелном доживљају концерата. Док су их неки називали „Битлсима” електронске музике, неки критичари су отишли даље сматрајући их битнијим од „Стонса” и „ливерпулских буба” заједно.

Иако је 2008. Шнајдер напустио групу, Хутер се није одрекао „Крафтверка”, изјавивши пре коју годину да састав данас види као „свемирску лабораторију која нон-стоп производи музику и може да слети било где...”


Коментари2
3e662
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

suzanne
Da su bili kada sam ja bila mala i divila se njihovoj muzici u "tom vremenu" bilo bi bolje. Ali , za razliku od drugih "fossil" bendova ovi su svoju avangardu nastavili u sadasnjem vremenu. Recimo, Ozzy i drugari sviraju danas kako su svirali ranije sa ranijim scenskim efektima. Ovo je savremeni zivot , kako meni izgleda, permanentne avangarde. Tako da i nije bilo tako dosadno kako sam ocekivala. Tj, izraz legenda zivi je ovde u pravom smislu reci doslovan.
Sale Marino
"Док су их неки називали „Битлсима” електронске музике, неки критичари су отишли даље сматрајући их битнијим од „Стонса” и „ливерпулских буба” заједно." - Neki kriticari previse piju i drogiraju se, hoce od toga mozak da strada.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља