понедељак, 13.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 28.12.2017. у 15:00 Сања Стијовић
ИСТРАЖИВАЊА

Ружне жене изумиру

Не само да су жене све лепше, већ су оне ружне „врста која нестаје”, резултат је студије научника са универзитета у Хелсинкију
Лепота и привлачност су наследне особине: Џери Хол са ћерком Елизабет Џегер (Фото: Getty Images)

Женски део популације дуго ће на лицу задржати осмех задовољства. Реч је о томе да су научници закључили да, захваљујући еволуцији, жене стално постају све лепше, док мушкарци остају естетски непривлачни и „ружни” као и њихови пећински преци јер за њих напросто не важе иста правила еволуције.

Како преноси британски „Сандеј тајмс”, истраживачи су открили да лепе жене рађају више деце од оних мање привлачних и да међу том децом има највише девојчица.

Када одрасту, те кћерке углавном „повуку на мајке” захваљујући генетској структури. Лепота се тако, природним путем, преноси са мајки на кћерке, кћерке „следе пример мајки”, настаје „ланац лепоте”, у коме се лепота из генерације у генерацију не само преноси са мајке на кћерке већ се и шири, елиминишући постепено ружноћу.

Истраживачи истичу да жене константно постају све лепше и привлачније. Овакви закључци добијени су на основу бројних проучавања физичке привлачности и њене повезаности са репродуктивном моћи код људи.

Професор Маркус Јокела, истраживач са универзитета у Хелсинкију и вођа научног тима, открио је да лепе жене рађају у просеку 16 одсто више деце него оне мање привлачне. До овог закључка дошао је на основу праћења 1.244 жене и 997 мушкараца током четири деценије и мерења њихове репродуктивне моћи. Њихова привлачност процењивана је на основу фотографија направљених током трајања студије, у оквиру које је евидентиран и број деце коју су добили.

Ово откриће надовезује се на ранији рад Сатоши Каназаве, еволуционисте психолога на Економском факултету у Лондону, који је открио да је много већа вероватноћа да лепи родитељи добију кћерке. Како Каназава тврди, реч је о еволутивној стратегији вешто програмираној и унесеној у људски ДНК.

Он је навео два открића из студије здравља адолесцената, која је уз подршку америчке владе пратила више од 15.000 Американаца. У мерења је била укључена и процена физичке привлачности.

У једном закључку наводи се да оба пола сматрају да су жене естетски привлачније од мушкараца. Други се односио на то да најпривлачнији родитељи имају 26 одсто мање шансе да добију синове.

„Лепота је физичка особина која се наслеђује и диспропорционално много више повећава репродуктивну моћ кћерки него синова”, тврди Каназава. „Ако лепи и привлачни родитељи имају више кћерки и уколико је физичка привлачност наследна, логичан закључак јесте да ће из генерације у генерацију жене у просеку постајати физички много атрактивније од мушкараца”, додаје Каназава.

Став да су лепота и привлачност наследне особине прихваћен је у великој мери. Када је Елизабет Џегер постала модел, њена мајка, некадашња манекенка Џери Хол, рекла је: „То јој је у генима”.

За утеху женама може да буде откриће да су мушкарци под другом врстом еволутивног притиска. Гејл Бруер, професор психологије на универзитету у Централном Ланкаширу, каже: „Мушкарци и жене код својих партнера траже различите ствари. За жене изглед мушкарца много је мање важан од његове способности да о њој брине када је у другом стању и док гаји бебу јер су то периоди када је жена рањива и осетљива. Историјски посматрано то значи да богати мушкарци обично имају више жена и деце. Зато су мушкарци под притиском да буду што успешнији.

fbf47