понедељак, 13.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 31.01.2017. у 23:08 Ј. Р.

Лабудово језеро

Балет Чајковског изведен је у Народном позоришту поводом 100 година од рођења кореографа Димитрија Парлића (Фото: Драгослав Жарковић)

Балет „Лабудово језеро” Чајковског, према либрету Владимира Бегичева и Василија Гелцера, у кореографији и режији Димитрија Парлића, изведен је у Народном позоришту поводом 100 година од Парлићевог рођења. Једно од најмагичнијих дела класичног балетског репертоара на сцену је донео цео ансамбл Балета и Опере националног театра предвођен солистима Аном Павловић, Јованом Веселиновићем и Дејаном Коларовим под диригентском палицом Ђорђа Павловића.

„Лабудово језеро” је у Народном позоришту први пут постављено 1925. године у кореографији Александра Фортуната. Наредну инсценацију урадила је Нина Кирсанова 1951. године, а потом је уследила Парлићева верзија која је према оцени бројних критичара оставила много снажнији уметнички утисак од претходне две поставке.

Парлић је задржао кореографску целину у антологијском другом чину Лава Иванова са појединим интервенцијама, док је први и трећи чин креирао сам.

Један од најистакнутијих српских балетских играча и кореографа рођен је 1916. године у Солуну. Као играч показивао је посебан смисао за улоге засноване на играчкој традицији наших народа, док му се кореографски опус одликовао складношћу играчких фраза и линија, заснованих на споју класичног и савременог балета.

Коментари2
08734
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mihailo
Ova verzija Labudovog nema veze sa verzijom koja je premijerno izvedena. Koreografija je drastično izmenjena. Nepostoji ni najmanji trag da princ nije seksualni manijak koji bi da vodi ljubav sa pticom več momak koji je zaljubljen u DEVOJKU. "Crni labud" treba da zavodi princa a ne da ga plaši jer Odilija je fam fatal. Nikakva ptica ni u naznaci... Kostimi Pankijeviča drastično očerupani. Perja i šljokica više nema. Svetlo i svetlosni efekti praktično nepostoje, specijalno u divertismanu trečeg čina... Problem sa svetlom postoji još iz vremena useljenja u obnovljenu zgradu i novim halogenim svetlima. U četvrtom činu fali kompletna numera, ona istina fali još za života Parlića. Največa greška Parlića je bila što je mirno posmatrao kako mu se baleti kasape. Samo jednom mu je pao mrak na oči pa je prima balerinu hteo da bije jer mu samovoljno menja koreografiju... Ovu očerupanu verziju Labudovog je davno pokosio ptičiji grip. Virus je u upravi koja nema osečaj za tradiciju.
Ђорђе Прокин
Упознао сам господина Парлића када је постављао кореографије у Немачкој државној опери у Берлину 1975. године. Волео га је источнонемачки балетски ансамбл јер је био веома пријатна, духовита и весела особа. Сећам се да са свима растајао говорећи: "А сада, децо, у кревет, па брзо кући!"

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља