четвртак, 09.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:34

Ваш фестивал је стар колико и наша земљa

Сингапур је мало чудо од града – државе које је управо прославило своју јубиларну 50. годину независности, каже редитељ Чој Кафаи
Аутор: Б. Г. Требјешанинчетвртак, 29.09.2016. у 08:04
Чој Кафаи (Фото: М. Вернер)

 

50. Битеф

Јако смо узбуђени што смо део програма 50. Битефа и што долазимо у Београд, управо са представом „Софтмашина”. То су уједно моја прва посета и наступ у Србији. Сингапур је мало чудо од града – државе, управо смо прославили своју јубиларну 50. годину независности. Осећај је заиста посебан будући да гостујемо на фестивалу који је стар колико и наша земља. Поред тога, мој први предавач у уметничком колеџу био је Градимир Алексић из Београда који је дошао у Сингапур пре више од 30 година. Чуо сам много прича о српској уметничкој сцени из 70-их и 80-их година прошлог века. Радознао сам да сазнам шта се дешава у Београду и радујемо се сусрету са овдашњом публиком и уметницима..., поручио је у разговору за „Политику” сингапурски редитељ Чој Кафаи чија представа „Софтмашина” ће бити изведена вечерас у 21.30 сати као шеста премијера у званичној селекцији Битефа на сцени „Раша Плаовић” Народног позоришта у Београду. Представа „Софтмашина” урађена је у продукцији Чоја Кафаија (Немачка, Сингапур).

Чој Кафаи је дипломирао дизајн на Краљевском колеџу уметности у Лондону, а његово сценско истраживање потиче од жеље да се разуме стање људског тела, његова неописива сећања и силе које обликују његове изразе. Представа „Софтмашина” инспирисана је Кафаијевим занимањем за дешавања унутар азијске савремене сцене.

– Док сам путовао широм Азије како бих се сусрео са преко 88 плесача, овај пројекат је развио модуларну методологију. У сваком граду разговарао сам са 15–20 плесача испитујући локалне плесне сцене, а затим сам позвао једног уметника да изради документарни перформанс. Током периода од две године пратио сам повремено овог уметника како бих документовао свој уметнички процес. Свака сцена је заснована на јединственом приступу уметничке праксе. Идеја је да се нагласе верзије савременог плеса у сваком региону, кроз очи изабраног уметника. На Битефу ћете видети изложбу целокупног процеса истраживања и две документарне представе из Кине и Индонезије, каже Чој Кафаи и додаје:

– „Софтмашина” је немогући покушај у речнику савременог плеса у Азији. С обзиром на то да у Азији постоји 48 земаља, плесна сцена је заиста разноврсна и фрагментарна. Чак и у оквиру округа као што је Индија има осам класичних облика плеса и у сваком региону је посебан. Сви они у зависности од географског положаја развијају специфичне форме плеса од традиционалног до савременог. Пројекти настоје да сазнају о историјском тренутку и путањи и развоју плеса у Азији. Један од занимљивих трендова у вези са дугом историјом плесне културе, на пример у Индонезији, јесте снажна веза са традиционалним плесом, где локални уметници настоје да освеже традицију у контексту савремености света и да остану значајни у садашњем времену.

Чој Кафаи залаже се за афирмацију индивидуалности и борбе савремених плесних уметника широм Азије. А којим путем иде азијска савремена позоришна сцена, овај занимљиви Сингапурац каже:

– Азија је проблематична реч када говоримо о позоришној или плесној сцени. Позориште из Кине се, рецимо, веома разликује од Јапана. У том смислу свакако није могуће расправљати о Азији као целини. Лично, могу указати на позоришну групу из Јапана – Цефитс на челу са Тошикијем Окадом, они су по начину размишљања једна од напреднијих група у Азији. Волим да погледам савремено позориште које посматра и критикује наше садашње друштво.

„Слобода…” у Битеф театру

У оквиру званичне селекције 50. Битефа вечерас ће бити изведена и седма фестивалска премијера, односно представа „Слобода је најскупља капиталистичка реч” на сцени Битеф театра у 21.30 сати као једна од најоригиналнијих Битефових фестивалских продукција у ових 50 година. Њу су осмислиле, али је и саме изводе, драматуршкиње Маја Пелевић и Олга Димитријевић, а на основу свог истраживачког пута у Пјонгјанг. Полазна тачка њиховог истраживања јесте увид да је, после пада Берлинског зида, те недавног отопљавања односа САД и Кубе, Северна Кореја последњи остатак Хладног рата, идеална за пројекцију свих стереотипа о „непријатељу”…


Коментари3
5f648
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran
Da, i prosecna starost u Srbiji je skoro kao ovaj festival.:)
нико му није рекао...
...да је наш фестивал много старији од наше земље :) ....
драматуршкиње? ajoj
Kakva nakaradnost od jezika!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља